ورود |عضويت
 
درباره ماعشاير استانتماس با ماصفحه نخست
 
1402/02/20

11 هزار خانواده عشایری به اصفهان می آیند


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان اصفهان، مختار اسفندیاری اظهار داشت: ایل بختیاری از استان خوزستان به غرب استان مانند فریدونشهر، چادگان، داران و دامنه و ایل قشقایی به جنوب استان مانند شهرستان های سمیرم، شهرضا و دهاقان کوچ خواهند کرد.

وی ادامه داد: عشایر از مناطق گرمسیری قشلاق به سمت اصفهان حرکت کرده و تا 30 اردیبهشت ماه به اصفهان خواهند رسید، بنابراین امور عشایر، سایر دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های عشایری جلسه تشکیل داده و تلاش داریم مسائل امنیتی عشایر، آبرسانی و سوخت رسانی این قشر را تامین کرده و همچنین جاده عشایر را بازگشایی کنیم.

مدیر کل امور عشایر اصفهان گفت: امور عشایر تمام تلاش خود را می کند تا بتواند تمام خدمات را به صورت حداکثری برای این جامعه مولد و زحمتکش داشته باشد، امور عشایر وظیفه آبرسانی، سوخت رسانی، بازگشایی جاده ها، اصلاح جاده ها به منظور چادرزنی و استقرار عشایر را بر عهده دارد.

اسفندیاری اذعان کرد: توقع داریم با توجه به شعار سال 1402 عشایر نیز در تولیدات گوشت، صنایع دستی، لبنیات، عسل، سیب درختی در مناطق سمیرم و سایر تولیداتشان رشد بیشتری داشته باشند چرا که شرایط آب و هوایی مساعد، وضعیت علوفه خوب و قیمت ها نیز به صرفه است و تلاش ما این است شعار سال در این زمینه تحقق پیدا کند.

وی در خصوص واکسیناسیون دام عشایر توضیح داد: با دامپزشکی استان هماهنگی های لازم انجام شده و از دی ماه سال گذشته تاکنون نزدیک به 280 هزار راس دام عشایر واکسینه شدند و تلاش داریم زمانی که عشایر در شهرستان های عشایری استان مستقر شدند، واکسیناسیون ادامه پیدا کند.

مدیر کل امور عشایر اصفهان متذکر شد: از تمام دستگاه های شهرستان ها از جمله نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، دامپزشکی، منابع طبیعی، هلال احمر، کمیته امداد، آب و فاضلاب روستایی و هر دستگاهی که توان کمک به ما را دارد خواهش می کنم در این مدتی که عشایر در استان مستقر هستند، ما را یاری کنند تا خدمات مطلوبی به عشایر داده شود.

 

نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
 
نظرسنجی
نظر شما در مورد وب سايت اداره کل امور عشاير در چيست؟
ارسال نظر

   
Copyright (c) 1403/02/01 اداره کل امور عشایر استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا