ورود |عضويت
 
درباره ماعشاير استانتماس با ماصفحه نخست
 
1397/11/08

مدیرکل امور عشایر فارس تشرح کرد: برنامه‌های راهبردی ساماندهی عشایر فارس در افق 1404


مدیرکل امور عشایر فارس گفت: 82 درصد شغل عشایر استان دامداری سنتی است و در برنامه راهبردی مقرر شده که سالیانه 5 درصد این اشتغال به سایر محورهای فعالیت های اقتصادی سوق داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از روابط عمومی امور عشایر فارس، روح الله بهرامی در جلسه تبیین برنامه‌های راهبردی ساماندهی عشایر استان فارس در افق 1404  گفت: هدف گذاری سازمان امور عشایر در جهت تنوع بخشی به اشتغال و افزایش وضعیت معیشت جامعه مولد عشایری کشور است.

وی ارتقاء سالیانه 5 درصد از شاخص های توسعه ای را از دیگر برنامه های راهبردی در جامعه محروم عشایری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر دستگاه های اجرایی بتوانیم به این هدف برسیم.

بهرامی تهیه اطلس جامع اطلاعات عشایری را از دیگر برنامه های امور عشایر فارس در سالجاری عنوان کرد و افزود: تا کنون 19 مشخصه از قبیل مختصات چاه های آب، مناطق اسکان، ایل راه ها، زیست بوم ها و ... تدوین شده است.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: این اداره کل برای نخستین بار در کشور سامانه بانک اطلاعات عشایر را در اسفند ماه سال گذشته راه اندازی نمود و تا کنون بیش از نیمی از عشایر استان در این سامانه ثبت مشخصات کرده اند.

 وی ادامه داد: در این سامانه پارامترهای گوناگونی گنجانده شده که می تواند در هر نوع برنامه ریزی در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، جلسه تبیین برنامه‌های راهبردی ساماندهی عشایر استان فارس در افق 1404 در محل استانداری فارس و با حضور مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری فارس، مشاور استاندار در حوزه کشاورزی، معاونین و کارشناسان اداره کل امور عشایر فارس و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان در راستای اجرای یکی از بندهای مصوبات شورای عشایری استان فارس برگزار شد.

 

نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
جمعه 31 فروردین ماه 1403
 
نظرسنجی
نظر شما در مورد وب سايت اداره کل امور عشاير در چيست؟
ارسال نظر

   
Copyright (c) 1403/01/31 اداره کل امور عشایر استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا