ورود |عضويت
 
درباره ماعشاير استانتماس با ماصفحه نخست
 
1397/11/06

رئیس سازمان امور عشایر ایران: طرح بیمه فراگیر دام عشایر در سراسر کشور در حال اجرا است


رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در سالجاری تفاهم نامه ای با صندوق بیمه محصولات کشاورزی منعقد شده است و بر اساس آن طرح بیمه پایه فراگیر دام عشایر با کمک تشکل های عشایری در سراسر کشور در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به جنوب کرمان اظهار داشت: در برنامه ششم پس از نام روستا کلمه عشایر نیز اضافه شد و سهمی از مالیات بر ارزش افزوده از سال گذشته به جامعه عشایر کشور اختصاص یافت.

وی افزود: این موضوع امکان خدمات رسانی بیشتر و بهتر به جامعه عشایری کشور را فراهم آورده است.

قندالی بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته و تصویب هیئت وزیران، از محل اعتبارات مدیریت بحران، تسهیلات کم بهره با نرخ سود 4درصد و بازپرداخت 5 ساله و ضمانت زنجیره ای به عشایر پرداخت می شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به بیمه اجتماعی عشایر اظهار کرد: عشایری که زیر 60 سال سن دارند می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند و از مزایای بیمه بانشستگی بهره مند شوند.

وی با اشاره به بیمه دام عشایر گفت: با توجه به اینکه خطرات و خسارات بلایای طبیعی غیرقابل پیش بینی است لازم است عشایر نسبت به بیمه دام خود اقدام کنند.

قندالی اضافه کرد: بر همین اساس در سالجاری تفاهم نامه ای با صندوق بیمه محصولات کشاورزی منعقد شده است و طرح بیمه پایه فراگیر دام عشایر با کمک تشکل های عشایری در سراسر کشور در حال اجرا است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: همچنین در سال 94 تفاهم نامه ای با شرکت توانیر منعقد شده است و بر اساس آن برای تامین روشنایی، تعداد زیادی پکیج خورشیدی در استان ها در اختیار عشایر قرار گرفته است.

گفتنی است، رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به جنوب کرمان از مناطق عشایری شهرستان کهنوج و فاریاب بازدید و از نزدیک با عشایر مناطق سفید مراد، شاداب و بن گود دیدار و گفتگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

قندالی همچنین در این سفر فروشگاه عرضه نهاده های دامی شرکت تعاونی عشایری کهنوج در شهرستان فاریاب را افتتاح کرد.

نماینده مردم کهنوج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، مدیر حوزه ریاست سازمان امور عشایر، مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان و فرمانداران شهرستان های قلعه گنج و کهنوج رئیس سازمان امور عشایر ایران را همراهی می کردند.

نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
پنج شنبه 06 اردیبهشت ماه 1403
 
نظرسنجی
نظر شما در مورد وب سايت اداره کل امور عشاير در چيست؟
ارسال نظر

   
Copyright (c) 1403/02/06 اداره کل امور عشایر استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا