ورود |عضويت
 
درباره ماعشاير استانتماس با ماصفحه نخست
 
1397/07/10

جلسه شورای عشایر شهرستان فریدونشهر


در مورخ 97/7/8جلسه شورای عشایر شهرستان فریدونشهر به ریاست فرماندار محترم شهرستان جناب آقای اسدی برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور مدیر کل امور عشایر استان اصفهان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد مدیر کل امور عشایر ضمن اشاره به آمار عشایر مستقر در شهرستان فریدونشهر گزارشی از اهم فعالیتها و خدمات ارائه شده به جامعه عشایر استان و شهرستان توسط اداره کل امور عشایر در سال 97 ارائه نمودند. ایشان بیان نمودند شهرستان فریدونشهر به مدت تقریبی 6-5 ماه از سال پذیرای حدود 4 هزار خانوار از عشایر ایل بختیاری می باشد که با حدود 250 هزار راس دام سبک از مراتع خوب و مناسب شهرستان برای تعلیف دامهای خود استفاده می نمایند.

عشایر مذکور از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه دوم مهرماه (زمان کوچ به قشلاق) از خدمات عمرانی که توسط امور عشایر و سایر خدمات از جمله ( فرهنگی، بهداشتی و ...) که توسط سایر دستگاهها ارائه می شود بهره مند می شوند.

 

 

ایشان با اشاره به این که جلسات شورای عشایر شهرستان به تبعیت از جلسات شورای عشایر کشور و استان تشکیل می گردد و هدف اصلی آن تبیین آئین نامه ساماندهی عشایر و همچنین دیگر مصوبات هیات محترم وزیران در ارائه هر چه بهتر خدمات توسط سایر دستگاهها به جامعه عشایر می باشد یادآور شدند که ظرفیتهای بسیار خوبی برای تسهیل در بهره مندی عشایر از امکانات کشور فراهم گردیده که از مهمترین آن می توان به: آئین نامه ساماندهی عشایر- اعتبارات ارزش افزوده- مصوبه ارائه خدمات فرهنگی – مذهبی- مهارتی به جامعه عشایر- قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی، جلسات شورای عشایر همچنین تفاهمنامه های منعقده با سازمان میراث فرهنگی  - صنایع دستی و گردشگری – سازمان بهزیستی – سازمان فنی و حرفه ای به منظور بهره مندی و ایجاد اشتغالات جدید برای فرزندان عشایر اشاره نمودند.

مدیر کل امور عشایر استان با اشاره به تلاش دشمنان در اعمال تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مباحث اقتصاد مقاومتی اشاره و خانوار های عشایری را مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی عنوان نمودند.

در ادامه فرماندار محترم شهرستان نیز آمادگی شهرستان برای ارائه خدمات بهتر و بهره مندی عشایر از امکانات شهرستان را یادآور شدند و در ادامه لزوم برنامه ریزی در حوزه اشتغال و خصوصا اشتغال جوانان عشایر- بررسی امکان اسکان عشایر در روستاهای شهرستان – لزوم ارائه برنامه های آموزشی در ابعاد مختلف زندگی عشایر و بهره مندی از پتانسیل شرکتهای تعاونی در پیشبرد و تامین رفاه خانوارهای عشایر در تهیه نهاده های دامی و عرضه محصولات عشایر اشاره نمودند.

در پایان جلسه فرماندار محترم شهرستان بازدیدی از سد ذخیره آب منطقه گاو خفت به ظرفیت تقریبی 5/1 میلیون متر مکعب به عمل آوردند و با توجه به پیشرفت 90% پروژه قول مساعد در تامین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه را دادند.

 

 

 

نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
جمعه 31 فروردین ماه 1403
 
نظرسنجی
نظر شما در مورد وب سايت اداره کل امور عشاير در چيست؟
ارسال نظر

   
Copyright (c) 1403/01/31 اداره کل امور عشایر استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا