ورود |عضويت
 
درباره ماعشاير استانتماس با ماصفحه نخست
 
1396/06/04

افتتاح 48 طرح عشایری همزمان با هفته دولت


مدیرکل امور عشایر در نشست خبری سازمان جهادکشاورزی استان عنوان کردند با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان  که 890 میلیون تومان از اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات دولتی استانی و مابقی از آورده های شخصی سرمایه گذاران است. این طرح ها موجب ایجاد فرصت شغلی برای 19 نفر، تثبیت اشتغال 149 نفر و بهره مندی یکهزار و 140 خانوار بصورت مستقیم و غیرمستقیم می شود. وی خاطرنشان کرد: این طرح ها در شهرهای فریدونشهر، داران و دامنه و چادگان در غرب استان با داشتن 24 هزار نفر عشایر ایل بختیاری، سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان با 27 هزار نفر عشایر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان با سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیرکل امور عشایر استان اصفهان، تولید 120 هزار تن سیب، 30تن عسل و حدود 23 هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان در اختیار عشایر است.

مهندس اسفندیاری با بیان اینکه سالانه 10 الی 15 کیلومتر جاده‌ اصلی برای تردد عشایر احداث می ‌شود، اظهار کرد: از سال 86 آبیاری سیار در مناطق عشایر نشین استان آغاز شد و در حال حاضر نیز برای 2 هزار عشایر آبیاری سیار انجام می شود.
وی با اشاره به شهرک سازی برای مناطقی که شمار عشایر آن بالاست، گفت: اینگونه طرح ها به منظور افزایش میزان اشتغال و رونق صنایع دستی انجام می شود.

نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
 
نظرسنجی
نظر شما در مورد وب سايت اداره کل امور عشاير در چيست؟
ارسال نظر

   
Copyright (c) 1403/02/01 اداره کل امور عشایر استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا